Este opinia mea că “legalele” nu sunt droguri, ci otrăvuri. Denumite de către presă în mod eronat „etnobotanice”, aceste otrăvuri nu au nimic de-a face cu natura.

3

Aceste substanţe sunt noi şi datorită istoriei lor inexistente cei ce le consumă pot fi catalogaţi ca fiind cobai. Efectele lor pe termen lung nu sunt cunoscute, dar consider că modificări ale structurii neuronale aka prăjirea creierului sau potenţialul cancerigen sunt cel puţin probabile.

Am auzit o estimare cum că jumătate de milion de români au încercat aceste substanţe. Majoritatea tineri, iar printre ei mă număr şi eu. Această cifră îmi sugerează că unii simt nevoie de a-şi altera starea şi conştiinţa, iar speculanţii au profitat din plin de ea şi au otrăvit întreaga ţară.

Un element ce a sporit confuzia în rândul populaţiei şi aşa ignorante este folosirea frunzei de canabis ca logo pentru produsele vândute în shopuri. Nu am cine ştie ce cunoştinţe în materie de chimie şi totuşi nu ştiu cum să fac pentru a mă exprima cât mai clar: „etnobotanicele” sunt sintetizate în laborator pe când iarba este o plantă ce creşte din pământ. Sesizaţi diferenţa?

Politicienii au încercat să oprească fenomenul legalelor elaborând liste de substanţe interzise. Au reuşit. O vreme. Problema cu această abordare este că cei ce produc aceste substanţe nu au de făcut decât o singură modificare a structurii chimice pentru a obţine analogi noi.

3

Tocmai am aflat că există spice shops ce funcţionează în continuare. Legalele sunt de fapt un genocid legal. Este oare mai înţelept să se interzică liste kilometrice de compuşi chimici ce apar zilnic sau oare este mai potrivită o reconsiderare a statutului legal al canabisului, plantă folosită de om de mii de ani?

3